Víkend na horských kolech v jihozápadním Utahu

Zatímco začátkem března se jaro v okolí SLC pouze probouzí, asi 300 mil na jih, pořád ještě v Utahu ale blízko hranic s Arizonou, je už v plném proudu. Jihozápadní Utah je vcelku dobře přístupný protože přes něj vede Interstate 15 směrem na Las Vegas, takže oblast kolem St. George, která je nejteplejším místem v Utahu, je od SLC zhruba 4 hodiny jízdy autem.
Večer v pátek 3.3. nebyl zrovna nejvhodnější den na odjezd, přes celý Utah totiž přecházela studená fronta. Tak nad 1500 m.n.m sněžilo, níž pršelo, bohužel i v pouštích kolem St. George. Protože se mě ani kolegovi Garymu moc nechtělo stavět stan za tmy v dešti, tak jsme noc přečkali v motelu v obci Hurricane.
V sobotu ráno jsme si pospali i z toho důvodu, že jsme očekávali, že bude stejně všude mokro. Tak i bylo, ale od rána svítilo sluníčko, tak do oběda trochu poschlo. Místní obchod s koly v Springdale (poblíž Zion NP) nám poradil stezku Rockville Bench (a.k.a. Slickrock Swamp Trail). Ta vedla zčásti po staré džípové cestě, ale hlavní okruh a jedna odbočka vedla po pískovcové plošině, protkané malými kopečky a dolinami. Strávili jsme zde asi 3.5 hodiny, bylo nutno si opět zvyknout na technicky obtížnější terén po zimě strávené na silnicích. Byli jsme ze všeho hodně nadšení, bohužel, to ochladlo když jsme se druhý den dozvěděli, že stezka byla vytvořená ilegálně, teď je uzavřená, a očekává se rozhodnutí, zda ji otevřít či nikoliv. Takže, je to dobrá stezka, ale v zájmu zachování přistupu na ni je lepší se jí nyní vyhnout. V pozdním odpoledni jsme vyjeli po mírně bahnité cestě (což Subaru zvládlo bez problémů) na jednu z plošin na jih od Zionu, Gooseberry Mesa. Ta se nachazí asi ve výšce 1500 m.n.m., tj. asi 700 m. nad Hurricane. I proto tu bylo přes noc chladno, mírně mrzlo, a přes den bylo tak 10 C nad nulou, ale to vyhovovalo. Důvodem naší návštěvy bylo to, že se zde nachází velmi dobrá síť stezek pro horská kola, vybudovaná před několika lety místními nadšenci ve spolupráci s federální agenturou BLM, která okolní pozemky obhospodařuje. Přenocovali jsme poblíž začátku stezky na velmi pěkném místě, k pohodě přispěl tradičně oheň, párky a láhev vína.
V neděli jsme tedy projeli Gooseberry Mesa. Jak je vidět na mapě (390 kB), síť stezek je dosti rozsáhlá. My jsme začali na jižní straně, pak projeli Hidden Canyon Trail nahoru a dolů, projeli až na konec mesy, dále po severním okraji na Windmill Loop a zpátky na začátek stezky. Celé to zabralo skoro 5 hodin s častými zastávkami na fotky, délka asi 35 km. Měli jsme celkem dost, povrch stezek je totiž směs pískovce (tak 70%) a pískové hlíny. Výhodou toho bylo, že zde nebylo moc mokro, na druhé straně zde ale byla řada technických úseků a míst, kde bylo nutno zabrat. Unavení ale spokojení jsme se sbalili, sedli do auta, pojedli dosti levnou večeři v rodinné restauraci v Hurricane a kolem 10 večer byli zpátky v SLC.

Fotky
Kliknutím na obrázek se zobrazí fotka v původní velikosti.

Upozornění: Fotky z Rockville Bench ukazuji proto, aby si nezodpovědní uživatelé uvědomili, o co mohou přijít, když se nebudou chovat tak, jak by se měli. V žádném případě nedoporučuji na tuto stezku chodit, ani já bych to neudělal, kdybych věděl, že je uzavřená. Doufejme, že se BLM v budoucnu rozhodne ji otevřít.
foto Na začátku stezky na Rockville Bench. Toto parkoviště slouží i pro Chinle Trail, která vede do Zion NP.
foto foto Na džípové stezce co tvoří Chinle Trail před vstupem do Zion NP.
foto Panoráma od hranice Zion NP na Chinle Trail na východ.
foto Proláklina v pískovci, kde se vytvořila stálá tůňka, podle níž se stezce také říka Slickrock Swamp.
foto Panoráma z Rockville Bench k východu.
foto Panoráma z jižního konce Rockville Bench na jih, dole obec Rockville a silnice 9, vedoucí k Zion NP.
foto Gary nad útesem jižního okraje Rockville Bench.
foto foto Dva záběry mé maličkosti na Rockville Bench.
foto foto foto Pár záběrů z večera na Gooseberry Mesa. Všimněte si mírně zabahněného auta. Auta, co sem přijela ráno po dešti byla od bahna celá.
foto Panoráma od místa našeho kempu na Gooseberry Mesa.

foto Panoráma ze stezky Gooseberry Mesa asi 1 km od začátku stezky.
foto Gary zápasí s pískovcem na stejném místě.
foto Panoráma na jih se mnou kousek opodál.
foto Panoráma z jižní stezky asi 1 km východně od spojky s Hidden Canyon Trail.
foto foto foto Záběry z Hidden Canyon Trail, která vede přes a kolem malých pískovcových kopečků.
foto foto foto foto foto Další záběry z Hidden Canyon Trail, tentokráte z Garyho foťáku, na fotkách jsem tudíž já.
foto Mírně panoramatický snímek někde na Hidden Canyon Trail.
foto Mike a Morgan Harris, zakladatelé stezek na Gooseberry, jež jsme měli tu čest potkat na Hidden Canyon Trail.
foto Panoráma z jižního okraje Gooseberry Mesa na jih.
foto Pohled na západní konec Gooseberry Mesa.
foto Panoráma z západního konce Gooseberry Mesa na sever.
foto Garyho panoráma ze západního konce na sever.
foto Garyho panoráma ze západního konce na východ.
foto foto Já na okraji jižní a západní strany Gooseberry Mesa.
foto Kontrola kola na západním konci Gooseberry.