Týden v severní Kalifornii

8.4. - 14.4. 2003

V neděli 13.4. jsem se měl zůčastnit svatby kamaráda poblíž San Francisca, tak jsem se rozhodl cestu trochu prodloužit a vyzkoušet některé místní cyklistické stezky. Původní plán byl jít na svatbu a další týden po té jezdit, ale ten se musel změnit kvůli nepřiznivé předpovědi počasí. Tak jsem jezdil tři dny před víkendem, přes víkend pršelo, v pondělí jsem udělal ještě jednu vyjížďku a vrátil se do SLC.
Abych projel skutečně to nejlepší, tak jsem strávil dost času na netu hledáním vhodných stezek. Zjistil jsem totiž, že místní knižní průvodce většinou nerozlišují mezi polní cestou (dvoustopou) a stezkou (jednostopou), a většina jimi popsaných tras je k ničemu. Zkompiloval jsem dokument, který je zde k dispozici (anglicky, PDF 1.7 MB) a obsahuje většinu 1st. stezek v okolí Sacramenta, East a North Bay. Jsou tam popisy stezek, mapy, a reference na originální websites odkud jsem info vzal.

SLC jsem opustil v úterý odpoledne a po 7 hodinách dorazil do Rena, kde jsem přespal u kamarádky.

Ve středu jsem z Rena vrazil brzo, a před desátou byl v Auburnu, asi 30 mil SV od Sacramenta. Zde jsem jezdil po stezkách v Auburn SRA. Bylo příjemně teplo a subtropická vegetace s občasnou palmou příjemný pocit ještě zlepšovala. Vydařený výjezd jsem zakončil předstihnutím borce s vyholenýma nohama při posledním stoupání po stezce Stagecoach s 50 km a 1400 výškových metrech v mých nohách. Toto byl jistě nejlepší výjezd z celé cesty.
Mapa a fotky jsou zde.
Pak jsem se přemístil do Folsom SRA, kempu Peninsula campground, kde jsem prožil osamocený ale příjemný večer.

Ve čtvrtek ráno jsem jel další 2 hodiny k San Franciscu a ráno se projel v parku Rockville Hills, asi 10 mil SV od Valleja. Travnaté kopce jsou pokryty řídkými duby a občas i jinými subtropickými křovinami. V parku je hustá síť stezek, takže často nevěděl na které jsem a neprojel jsem to podle plánu, ale i tak to bylo OK. Jedinými nepříjemnostmi byl studený vítr a krávy, jejichž výkaly byly občas i na stezce. Do jednoho jsem předním kolem najel a byl jsem překvapený, jak dlouho to na něm drželo, jako lepidlo.
Po obědě jsem přejel do Napa county, do Skyline Wilderness Parku východně od města Napa. Počasí nevypadalo dobře, bylo chladno, větrno a pod mrakem. Zaplatil jsem $6 za vstup, kemp byl zavřeny, což spolu s počasím rozhodlo o noclehu v motelu. Vlastní vyjížďka byla OK, ačkoliv za to vstupné si nejsem jistý, jestli to stálo za to..
Zde je Rockville Hills a zde Skyline Wilderness mapa a fotky.
Pak jsem při hledání motelu bloudil asi hodinu v kopcích nad Napou, aspoň jsem viděl několik místních vinic, a nakonec hladový dorazil do Motelu 6 v Petalumě.

Po dlouhé a osvěžující noci jsem naznal, že jsem ještě schopen absolvovat jednu ranní vyjížďku před tím, než se vydám na Stinson Beach za Markem a jeho kamarády. Tak jsem projel China Hills SPve východní Marin County, poblíž SF zálivu.
Mapa a fotky jsou zde.
Pak jsem poobědval a jel na Stinson Beach na pobřeží Pacifiku asi 45 min. severně od SF, kde jsme v parku poblíž pláže měli barbecue s rodinami ženicha a nevěsty.

Celou sobotu pršelo, ale i tak jsme jeli na Point Reyes, v mrholení zašli k majáku, a na cestě zpátky se stavili v české hospodě v Invernes, Ca. na pozdní oběd a živou diskusi se starším majitelem, Vladimírem.
Zde jsou fotky.

V neděli jsem ráno jel ze Stinson Beach do San Francisco na nákupy v ruských obchodech na Geary St., pak jel do motelu kde jsem se připravil na svatbu, a od 4 do 10 h. byl na svatbě.

V pondělí ráno bylo polojasno a předpověď slibovala na odpoledne bouřky, tak jsem se sbalil a jel do Folsomu na stezku Salmon Falls Trail v Folsom SRA. Jízda byla dobrá, ačkoliv jsem kolo i sebe slušně zablátil.
Mapa a fotky jsou zde.
Protože předpověď na zbytek týdne hlásila na každý den déšť a stezky už byly i tak dost promáčené, tak jsem se rozhodl to sbalit a jet domů. Od mostu na Salmon Falls Rd. jsem vyjel asi ve 15 h. MST, a s hodinovou zastávkou v Renu v obchodě Trader Joe's jsem dojel do Salt Lake v 1 ráno.