Výprava do severních Wind River Mountains

3.7. - 8.7. 2001

Wind River Mountains tvoří součást hlavního hřebene Rocky Mountains a nachází se ve středním Wyomingu. Hřeben je přes 100 mil dlouhý a táhne se ve směru sever-jih. Severnější část hor je vyšší, max. výška je přes 4200 m, a východní stranu pohoří tvoří celkem rozsáhlé ledovce. My jsme se do hor vydali ze západní strany asi 25 mil od jejich severního konce. Tuto akci jsem podnikl s kamarádkou Šárkou těsně před jejím odjezdem zpátky do ČR. Šárka, ačkoliv strávila většinu svého pobytu v US v Los Angeles a přiletěla do SLC den před odjezdem do Winds, neměla žádné problémy s nadmořskou výškou. Já díky pobytu v SLC (ve 1300 m.n.m) cítím nadmořskou výšku tak nad 4000 m., takže Winds byly bez problémů. Největším problémem byly komáři (vyskytující se tak do 3500 m.) a občasné přeháňky a bouřky.
Zde je topo mapa celé trasy (300 kB).

Plán výpravy

Út. 3.7. - Výjezd ze SLC asi v 3.30pm, příjezd do Pinedale, Wy. asi v 7.30pm, večeře v místní hamburgrárně, přesun do kempu u začátku stezky v Elkhart Park.
St. 4.7. - Pochod k Island Lake. Odchod v 8.30am, příchod k Photographer's Point kolem 10.30am, chvíle odpočinku, pokračování k Seneca Lake, oběd asi v 1pm kousek před jezerem u přechodu potoka, který z něj vytéká, pak pokračování k průsmyku nad Island Lake a dolů k jezeru, kam jsme došli asi ve 4pm. U jezera bylo hodně komárů. tak jsme vylezli asi 500 m na východ od jezera na místo s pěknou vyhlídkou do okolí.
Zde je klikací mapa dne 1
Čt. 5.7. - Výstup na Mt. Lester. Napřed na menší hřeben západně od hory, pak to SZ hřebeni na vrchol. První část hřebene byla trochu těžší, pak se vyrovnal. Na vrcholu jsme pobyli přes hodinu, odešli asi ve 2pm, a pokračovali po hřebeni na východ. V sedle mezi hlavním a středním vrcholem jsme spozorovali bouřku, tak jsme rychle sešli dolů sutí vyplněným údolím. Po kratším dešti a odpočinku v místě bez komárů jsme došli zpátky do kempu.
Zde je klikací mapa dne 2
Fri. 6.7. - Výstup na Fremont Peak. Nejprve přes hory a doly do Indian Basin, pak nahoru do sedla JZ od vrcholu, a po JZ úbočí až na vrchol. Trvalo nám to tam z kempu asi 4.5 h pomalé chůze. Vylezl jsem na vrchol, a než jsem se stačil obléct, tak přišla bouřka. Seběhl jsem asi 100 m. pod vrchol a v díře pod kameny bouřku přestál (poprvé v životě jsem na vrcholu slyšel bzučet kameny díky potenciálu mezi mraky a zemí - zážitek který bych nechtěl opakovat), a pak seběhli dolů z hory a přes Indian Basin a Island Lake došli zpátky do kempu.
Zde je klikací mapa dne 3
So. 7.7. - Výstup na Elingwood Peak. Odešel jsem z kempu brzo, asi v 7.15am a šel na východ a pak na sever do sedla východně od vrcholu, a odtud po jižním svahu k hlavnímu hřebeni, odkud je asi 200 m. k vrcholu. Posledních asi 30 m. bylo ale příliš riskantních, tak jsem to otočil. Bylo asi 9am. Pak jsem sešel zpátky do sedla a zjel dolů po sněhovém poli k východu. Pak bylo ještě nutné sestoupit dalších několik set metrů po balvanech na dno údolí horní Pole Creek Basin. Pak jsem šel několik km dolů údolím a přes průsmyk na západní straně přešel do údolí, kde byl náš kemp, kam jsem došel asi ve 2pm. Protože jsme měli už dost komárů, tak jsme se rozhodli jít zpátky do Elkhart Parku, kam jsme došli těsně před soumrakem a přespali bez komárů v lese kousek nad Pinedale.
Zde je klikací mapa dne 4
Sun. 5/13 - Přesun do Kemmerer, Wy., a návštěva Fossil Butte NM. Pak jízda domů.